Raport z badania Kerella Research "Inwestycje w technologie w dobie pandemii. Nowe wyzwania MŚP: cyfryzować czy oszczędzać?" wykazał, że firmy inwestujące w cyfryzację zyskują przede wszystkim na oszczędności kosztów – tak odpowiedziało 44,2 proc. respondentów. Do innych korzyści można zaliczyć wzrost wydajności i efektywności (43,5%) oraz większą konkurencyjność (27,0%). Co dziesiąty przedsiębiorca nie widzi jednak w nowych technologiach żadnej przewagi – jest to dla nich jedynie dodatkowy koszt. Sytuacja pandemiczna sprawiła, że wielu przedsiębiorców, szczególnie prowadzących średnie firmy, ostrożniej wydaje pieniądze na cyfryzację. Aż 40 proc. przyznaje, że robi to umiarkowanie, balansując pomiędzy cyfryzacją a potrzebą gromadzenia oszczędności.
Czego potrzebują firmy, aby bez przeszkód przejść płynną cyfryzację? Przede wszystkim dostępu do korzystnego finansowania zewnętrznego - dotacji lub tanich kredytów (40 proc). Aż 79 proc. firm zadeklarowało też, że przydatne jest profesjonalne doradztwo oraz kompleksowe wsparcie podczas instalacji programów (78,2 proc.).
W raporcie znajdują się informacje o: