Dominika Maison

Jak wykorzystać wiedzę o rynku do poprawy wyników sprzedażowych?

Updated: 12 maja 2023

O tym, że wiedza o klientach to podstawa dobrego biznesu i jak z niej korzystać, by poprawić wyniki sprzedażowe rozmawiamy z dr hab. Dominiką Maison.

Nasz gość to profesor psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, założycielka firmy Maison & Partners i autorka ponad 120 artykułów naukowych i kilkunastu książek. Analiza rynku pozwala skuteczniej wprowadzać do sprzedaży nowe produkty i zwiększa szansę odniesienia sukcesu. Nie wszystkie potrzeby klientów da się zbadać, ale lepsze zrozumienie grupy docelowej zdecydowanie zwiększa szanse na powodzenie produktu na rynku. Intuicja może nie wystarczyć, a stawianie tylko na nią pozbawia firmę istotnego źródła wiedzy o rynku i konsumentach. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać wiedzę o rynku do poprawy wyników sprzedażowych, posłuchaj naszego podcastu Biznes Jutra.

Listen on Spotify Listen on Google Podcasts Listen on Apple Podcasts



Paweł Oksanowicz

Paweł Oksanowicz

Za sobą ma ponad 25 lat praktyki w mediach, obejmujących prasę, radio, telewizję i platformy internetowe. Jego obszarem specjalizacji są tematy związane z CSR, ESG oraz zrównoważonym rozwojem. Jest aktywnym organizatorem spotkań biznesowych, zarówno tradycyjnych, jak i online.

Od lutego 2024 roku związany jest z TVP3 Warszawa, wcześniej pracował w Muzo.FM (Grupa Polsat). Autor 16 książek, z których co najmniej połowa oparta jest na przeprowadzonych wywiadach. Dodatkowo pełni funkcję koordynatora w Grupie Odpowiedzialny e-Commerce w e-Izbie, angażując się aktywnie w rozwój działań zrównoważonego handlu elektronicznego.

Więcej
Dominika Maison

Dominika Maison

Profesor psychologii, pracuje na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, w latach 2016-2020 była dziekanem Wydziału Psychologii UW. Obok pracy naukowej od początku lat 90-tych zajmuje się praktycznie badaniami społecznymi, marketingowymi i konsumenckimi, łącząc z sukcesem naukę z praktyką. Założycielka i właścicielka firmy Maison & Partners specjalizującej się w strategicznych badaniach marketingowych i badaniach społecznych. Główne obszary zainteresowań naukowych to: psychologia konsumenta, marketing społeczny i CSR, rola emocji w reklamie i decyzjach konsumenckich, zmiana postaw i zachowań finansowych i żywieniowych. Autorka ponad 120 artykułów naukowych i kilkunastu książek. W latach 2008-2016 była przedstawicielką na Polskę największej na świecie organizacji badań marketingowych – ESOMAR.

Więcej
podcast biznesowy

Szukasz inspiracji? Posłuchaj podcastu biznesowego BIZNES JUTRA i rozwijaj swoją firmę.

Chcesz dowiedzieć się więcej, jak rozwijać firmę i przygotować ją na wyzwania przyszłości? Posłuchaj naszego podcastu. W dwudziestominutowych odcinkach omawiamy tematy, o których powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca: zarządzanie ludźmi, przywództwo, komunikacja i nowe technologie. Zapraszamy do słuchania!

Chcesz więcej takich informacji?

Otrzymuj powiadomienia

Dbamy o ochronę Twoich danych, zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Sukcesja w firmie
Blog

Biznes czy rodzina?

Sukcesja firmy to skomplikowany proces, do którego trzeba się dobrze przygotować. Oto jak podejść do sukcesji, aby firma zdrowo się rozwijała.
Czy podatki mogą być Twoim sprzymierzeńcem?
Blog

Czy podatki mogą być Twoim sprzymierzeńcem?

Podatki kojarzą się zazwyczaj negatywnie, ale czy mogą być Twoim sprzymierzeńcem i źródłem przewagi konkurencyjnej? Zapraszamy do lektury artykułu!
Wyzwania w branży tworzyw sztucznych i opakowań
Blog

Wyzwania w branży tworzyw sztucznych i opakowań

Dowiedz się przed jakimi wyzwaniami stanęły firmy z branży tworzyw sztucznych i opakować w 2022 roku!
Jak przeprowadzić firmę przez kryzys
Blog

Jak przeprowadzić firmę przez kryzys

Wcześniej pandemia koronawirusa, teraz wojna w Ukrainie i sankcje nałożone na Rosję oraz Białoruś. Kryzys może pojawić się w każdej chwili i dotknąć każdą firmę.