Jak wykorzystać wiedzę o rynku do poprawy wyników sprzedażowych?
O tym, że wiedza o klientach to podstawa dobrego biznesu i jak z niej korzystać, by poprawić wyniki sprzedażowe rozmawiamy z dr hab. Dominiką Maison.
Nasz gość to profesor psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, założycielka firmy Maison & Partners i autorka ponad 120 artykułów naukowych i kilkunastu książek. Analiza rynku pozwala skuteczniej wprowadzać do sprzedaży nowe produkty i zwiększa szansę odniesienia sukcesu. Nie wszystkie potrzeby klientów da się zbadać, ale lepsze zrozumienie grupy docelowej zdecydowanie zwiększa szanse na powodzenie produktu na rynku. Intuicja może nie wystarczyć, a stawianie tylko na nią pozbawia firmę istotnego źródła wiedzy o rynku i konsumentach. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać wiedzę o rynku do poprawy wyników sprzedażowych, posłuchaj naszego podcastu Biznes Jutra.
Listen on Spotify Listen on Google Podcasts Listen on Apple Podcasts
Paweł Oksanowicz
Za sobą ma ponad 25 lat praktyki w mediach, obejmujących prasę, radio, telewizję i platformy internetowe. Jego obszarem specjalizacji są tematy związane z CSR, ESG oraz zrównoważonym rozwojem. Jest aktywnym organizatorem spotkań biznesowych, zarówno tradycyjnych, jak i online.
Od lutego 2024 roku związany jest z TVP3 Warszawa, wcześniej pracował w Muzo.FM (Grupa Polsat). Autor 16 książek, z których co najmniej połowa oparta jest na przeprowadzonych wywiadach. Dodatkowo pełni funkcję koordynatora w Grupie Odpowiedzialny e-Commerce w e-Izbie, angażując się aktywnie w rozwój działań zrównoważonego handlu elektronicznego.
Dominika Maison
Profesor psychologii, pracuje na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, w latach 2016-2020 była dziekanem Wydziału Psychologii UW. Obok pracy naukowej od początku lat 90-tych zajmuje się praktycznie badaniami społecznymi, marketingowymi i konsumenckimi, łącząc z sukcesem naukę z praktyką. Założycielka i właścicielka firmy Maison & Partners specjalizującej się w strategicznych badaniach marketingowych i badaniach społecznych. Główne obszary zainteresowań naukowych to: psychologia konsumenta, marketing społeczny i CSR, rola emocji w reklamie i decyzjach konsumenckich, zmiana postaw i zachowań finansowych i żywieniowych. Autorka ponad 120 artykułów naukowych i kilkunastu książek. W latach 2008-2016 była przedstawicielką na Polskę największej na świecie organizacji badań marketingowych – ESOMAR.
Szukasz inspiracji? Posłuchaj podcastu biznesowego BIZNES JUTRA i rozwijaj swoją firmę.
Chcesz dowiedzieć się więcej, jak rozwijać firmę i przygotować ją na wyzwania przyszłości? Posłuchaj naszego podcastu. W dwudziestominutowych odcinkach omawiamy tematy, o których powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca: zarządzanie ludźmi, przywództwo, komunikacja i nowe technologie. Zapraszamy do słuchania!